vrijdag 18 juli 2008

this is the end...and a new beginning

Beste vrienden, het is bijna zover...morgen sta ik weer op Belgische bodem en het is de bedoeling om daar nog ff te blijven:p Gisteren was mijn afscheidsfeestje en het was er 1 om in te kaderen:p Ten eerste was ik zelf een half uur te laat op mijn eigen feestje:D Ondanks het feit dat het weer niet zo mooi was, was er ongelooflijk veel volk. Iedereen die ik wou dat kwam is ook effectief gekomen wat me zeer blij maakte. Ik denk dat er ongeveer 80 tot 100 man was. Dat had ik echt niet verwacht want de meesten hebben examens nu, verschillende hadden zelfs vandaag 1 of 2 examens maar zijn gisteren toch gekomen, respect:p Het was ongelooflijk vet, zelfs mijn tamme vrienden uit Spanje waren er:p Zij hadden diabolo´s enzo meegenomen, de Fransen een gitaar en een eenwieler, genoeg vertier dus:p Mijn afscheidsfeestje was een grillparty in het park. De grootste grillparty die we tot nog toe gehouden hebben:p Atilla nummer 1 kon niet geloven dat ik hier zo veel mensen zo goed ken:p Hij heeft me dan ook uitgeroepen tot Erasmusgod:D Zelfs de Rene was er, en the good old days waren terug daar want em was überdrunk( nu ja hij was zeker niet alleen):D Ik was uitzonderingsgewijs zelfs (semi)nuchter:p Ik wou dan ook niet te veel drinken omdat ik nog met iedereen deftig wou klappen en deftig afscheid wou nemen. Dat deftig klappen is me gelukt maar het niet veel drinken minder, gelukkig kon ik er gisteren goed tegen:p Het was niet mijn schuld dat ik nog vrij veel gedronken heb maar de Hongaren en de Tsjechen hadden Hongaarse en Tsjechische schnaps meegenomen voor mij, zelfgemaakte:p Normaal is den Hongaarse schnaps 40% maar da meiske van wie haar vader diee schnaps gebrouwen had, zei da haar vader da te weinig vond en da em altijd tussen 50 en 60% maakte:p Diee schnaps was dan ook Rene zijnen ´dooddoener´:p Ik had ook een paar bakken bier gekocht, uiteraard enkel Tsjechisch bier haha Heb gisteren zelfs verschillende geschenken gekregen, was echt vet en dat ik echt niet verwacht. Ik kan enkel besluiten dat de banden die ik hier met mijn vrienden had hecht waren. Het afscheid was dan ook niet gemakkelijk moet ik eerlijk toegeven. Traantjes zijn gevloeid al ware het niet bij mij maar simpel was het niet. Maar ik ga ervan uit dat ik velen nog wel eens zie dus zo erg is het ook niet. En ja hier vertrekken houdt ook in dat ik jullie terug zie wat ongelooflijk vet is!
Al mijn doelstellingen die ik hier bereiken wou heb ik bereikt:
1. slagen voor school - (bijna) check
2. mijn Duits verbeteren - check
3. nieuwe mensen leren kennen - check
4. mij bangelijk amuseren - check

Erasmus was voor mij een onvergetelijke ervaring die ik iedereen aanraad!! Mijn kijk op de wereld is er zelfs door verandert in de positieve zin.

C U all binnenkort in Belgie waar het Belgische bier zal vloeien:D

Ps Foto´s zijn er deze keer niet bij, er zijn gisteren wel verschillende foto´s gemaakt maar niet door mezelf, ik zal die nog wel krijgen en dan toon ik ze nog wel een andere keer aan de geinteresseerden:p

Geen opmerkingen: